مرورگر Flock : یک دریچه برای دیدن

 

وقتی شما یک برنامه تحت ویندوز را اجرا میکنید آن برنامه که قبلا بصورت باینری ترجمه شده است در همان لحظه توسط cpu اجرا میشود و شما نتیجه را میبینید . توجه کنید که محیط اجرایی برنامه و تمام کنترل هایی که روی آن قرار دارد (مثل دکمه ها و ...) در همان لحظه از فایل های DLL داخل برنامه ساخته میشوند و همیشه برنامه یک جور بنظر میرسد .

اما درمحیط وب اینگونه نیست . در محیط وب مرورگرشما سورس فایلی را که باید اجرا شود دریافت میکند و مرورگرتان آن فایل را که html است تفسیر میکند و بشما نشان میدهد .نحوه تفسیر مرورگر ها کمی با هم متفاوت است . بهمین دلیل است که نمای صفحاتی که در Internet Explorer میبینید گاهی با نمای همان صفحه در مرورگر دیگری مانند FireFox فرق میکند .

و اما مرورگر جدید بازار:

  • Flock به معنای جمعیت و گروه است و نام مرورگر اوپن سورس جدیدی است که بتازگی عرضه شده است و از لحاظ ظاهر شباهت بسیاری به فایرفاکس دارد.
  • این مرورگر امکان افزودن تم ها و extension های گوناگون را مانند Firefox داراست و همچنین امکان مرور چندین صفحه را در Tab های گوناگون دارد.
  • این مرورگر دارای بیشترین امکانات وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی در بین مرورگر های موجود در بازار است . در تولبار اصلى Flock دکمه‏اى بنام Create a blog post وجود دارد که مجموعه‏اى از امکانات مختلف وبلاگ نویسى را در اختیار کاربر قرار می‏دهد. همچنین امکان خواندن RSS نیز از دیگر ابزار هایی است که وبلاگ دوستان را خوشحال میکند .
  • فلوک با سایت مشهور مدیریت عکس flickr و بسیارى از سرویس‏هاى مشهور وبلاگ نویسى مانند wordpress ، sixapart و Blogger سازگارى دارد و امکانات بسیارى از آنها را در خود گنجانده است.
  • نسخه کنونی تحت تمام سیستم عامل ها عرضه شده . ویندوز و لینوکس و مکینتاش
  • Bookmark شخصی را فراموش کنید: در این مرورگر favorites شما بر اساس سیستم بوکمارک همگانی del.icoi.us ذخیره میشود و شما میتوانید بوکمارک های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید !
  • در منوی view بخش Encoding به غیر از پشتیبانی از کلیه استاندارهای موجود قسمتی بنام Middle East وجود دارد و در آن macFarsi نیز اضافه شده است .
  • در منوی view بخش page Source که امکان نمایش سورس صفحه لود شده را فراهم میکند بصورت notepad ساده نیست ، بلکه سورس صفحات را همانند Dreamweaver و FrontPage بصورت دسته بندی شده و با رنگ های متفاوت به بیننده نشان میدهد .
  • در منوی Tools با زدن Pageinfo اطلاعات جالبی از صفحه در حال مشاهده دریافت میکنید . از جمله تمام لینک های آن صفحه ، متاتگ های بکار رفته در آن صفحه ، عکس های بکار رفته در صفحه .

سایت رسمی فلوک دانلود فلوک

نویسنده : حسین شرفی

نظرات 2 + ارسال نظر
L!zarde یکشنبه 27 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:17 ب.ظ

salam
wolfi ketab haee ke to ghesmate marjaee kamele ANTI HACK gozashti ke aslan download nemishe

مسعود پنج‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:23 ق.ظ http://mywork.blogsky.com

سلام
خدمت از ماست .
به لینکدونی اضافه شدی
اگه از ماله من خوشت اومد منو اضافه کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد